Aria minciunii sau Ketmanul electoral

  • Recomandă articolul
Un joc de cuvinte şi de imagini de pe coperta celui mai recent număr din Plai cu boi ne anunţă noul slogan turistic (cu care actuala ministră a turismului crede că va da lovitura) – „Romania – the land of choice“. Dedesubtul celor cinci trupuri feminine, de culori şi dimensiuni diferite, dar purtătoare, toate, ale aceluiaşi chip – inevitabil cel al Elenei Udrea –, se află şi concluzia: „N-ai de ales“. Amară ironie la adresa unei şi mai amare realităţi: dificultatea de a alege într-o ţară în care, dincolo de aparenta diversitate a ambalajelor, „conţinutul“ este invariabil. Cît despre fond, acesta, deşi sublim, lipseşte cu desăvîrşire.   Şi lipseşte, se pare, chiar şi acolo unde nu te-ai fi aşteptat, în domenii care, în pofida unor remarcabile performanţe individuale, sînt încă grevate de mentalitatea şi de „apucăturile“ regimului comunist, condamnat oficial, dar perpetuat prin promovarea „oamenilor noi“ în poziţii-cheie ale statului democratic. Mă gîndesc la cinematografie, dar şi la ceea ce se întîmplă în diferite zone ale vieţii sociale (culturale, educaţionale ş.a.), unde criteriile de selecţie au încetat să mai fie competenţa, profesionalismul sau înfăptuirile. „Vorbe, nu fapte“ pare să fie, mai nou, sloganul majorităţii politicienilor, convinşi că, într-un an electoral, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.