ARTE VIZUALE. Oublier Rodin?

  • Recomandă articolul
O ştire citită pe Internet (pe ziare.ro, sîmbătă, 20 iunie) anunţa vînzarea, la casa de licitaţii Drouot din Paris, a unei lucrări de Rodin din seria „Gînditorul“ – un bronz de aproximativ 70 de centimetri –, pentru suma de 4,2 milioane de dolari. Acest lucru m-a făcut să scriu despre o expoziţie cu un titlu incitant, Oublier Rodin?, văzută cu ceva timp în urmă la Muzeul d’Orsay din Paris. Expoziţia analiza ceea ce s-a întîmplat în domeniul sculpturii la Paris, în perioada 1905-1914, considerată de către specialişti ca fiind un moment particular, deosebit de fecund din istoria artei europene. În mare parte, acest episod s-a consumat în jurul personalităţii lui Auguste Rodin (1840-1917), prin atelierul căruia au trecut mulţi dintre tinerii artişti veniţi din toate colţurile Europei. Aici îl regăsim şi pe Constantin Brâncuşi, ajuns la Paris în 1907, poposind şi el, pentru o scurtă perioadă, în atelierul lui Rodin. O expoziţie extraordinară, organizată de un muzeu important, nu rămîne fără semnificaţii în sfera pieţei de artă. Rezultatul îl avem aproape imediat, demonstrînd importanţa argumentelor ştiinţifice, elaborate în urma unor cercetări serioase, aşteptate de orice piaţă de artă, capabile să stimuleze, chiar şi într-o perioadă de criză financiară, vînzarea, la […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }