Aspecte ale formarii continue a profesorilor

Starea de fapt

  • Recomandă articolul
In momentul incheierii studiilor superioare, in marea majoritate a cazurilor, tinerii profesori detin instrumentele intelectuale cu care trebuie sa lucreze, dar nu detin experienta necesara pentru a lucra cu aceste instrumente. Formarea lor s-a realizat, aproape exclusiv, pe un singur palier: acela al pregatirii de specialitate. Se afirma, indeobste, ca facultatile pregatesc specialisti, si nu neaparat profesori. A fi cadru didactic e o optiune personala. Perfect adevarat. Tot atit de adevarat este si faptul ca didactica (metodica) specialitatii a devenit „cenusareasa“ cursurilor: ore didactice putine, excesiv teoretizante. Intrebare: daca studentul vrea sa devina profesor, cine il formeaza? Raspuns: munca efectiva la catedra. Constatare: pentru a lucra la catedra, trebuie ca absolventul sa sustina un concurs de titularizare in invatamint, cu o parte substantiala de metodica, pe care nu o cunoaste indeaproape, deoarece facultatea nu l-a pregatit, iar el nu si-a dat interesul sa se pregateasca singur. De multe ori, in facultate, pregatirea psihopedagogica a viitorului dascal se realizeaza uniform, fara a fi centrata pe factorul elev. Formarea in facultate e un inceput de drum: formarea unui limbaj specializat de pedagogie si didactica a disciplinei, cunoasterea programelor scolare si a posibilitatilor de aplicare a lor pe categorii de elevi, realizarea unui […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }