Avangarda se întoarce

  • Recomandă articolul
Despre expozițiile de artă se scrie de obicei din exterior, respectiv din postura de vizitator – condiția de critic-istoric de artă inclusă –, ca parte doar a finalului circuitului ce face din opera de artă un produs al societății spectacolului, descrisă, în anii 1960, de Guy Debord. Abordarea de acum vine din partea curatorului, legat intim de procesul intern de elaborare a expoziției, de la ideea de bază la deciziile ce privesc selecția și panotarea lucrărilor, dar și de responsabilităţile administrative în care intră fundraisingul, transportul lucrărilor, asigurările și comunicarea. Subiect: expoziția Influențe ale modernismului în arta contemporană din Austria*, deschisă pe 11 mai la Muzeul de Artă Cluj-Napoca cu sprijinul Forumului Cultural Austriac din București, al Galeriilor de artă Hubert Winter din Viena, Carbon 12 Dubai și Lisi Haemmerle din Bregenz, precum şi cu generoasa implicare a doi mecena clujeni: Hotelul Agape şi societatea Ascet I&E. În anul 2014, la zece ani de la prima ediție a Tîrgului de Artă de la Viena, organizatorii au invitat la ediția aniversară și doi directori ai unor muzee de artă din România: pe mine, director, pe atunci, al Muzeului clujean, și pe Călin Dan, director al Muzeului Național de Artă Contemporană din […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12886 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }