BRAND-URI CULTURALE
Patru ani cu Teatrul Imposibil
- 01-02-2007
- Nr. 357
-
Observator Cultural
- SUPLIMENT
- 0 Comentarii
Teatrul Imposibil din Cluj implineste in februarie patru ani de existenta. Portalul cultural LiterNet a implinit la sfirsitul lui 2006 cinci ani, grupul dramAcum va trece in 2007 de virsta critica a celor sapte ani de-acasa, Fundatia Proiect DCM exista de un deceniu, iar revista (tot clujeana) Idea (cu editura ei), numita asa de la numarul 14, din 2003, a intrat in viata noastra, sub titlul Balkon, in 1999. Acestea sint (citeva dintre) brand-urile culturale romanesti ale momentului, idei, cu o istorie in spate, care si-au pus amprenta asupra evolutiei teatrului, dramaturgiei, dansului, literaturii, mentalitatii artistice de la noi. Oamenii din spatele acestor proiecte le-au transformat, in timp si cu perseverenta, in repere si factori activi ai schimbarii; identitatea lor e marcanta, ele sint alternative recognoscibile la mainstream-ul sistemic. Observator cultural va dedica o serie de suplimente acestor brand-uri culturale, incercind sa vada cum sint ele percepute, care le e trecutul si prezentul si lasind sa se intrevada, atit cit se poate, care le va fi viitorul, in acest an de rascruce pentru societatea romaneasca. Pentru ca proiecte precum Teatrul Imposibil, dincolo de controversele si contradictiile care-i marcheaza evolutia, arata ca se poate si altfel. (I.P.)