„Calitatea actului artistic a căzut în plan secundar. Încă o dată, piaţa ne-a tras clapa“

Interviu cu Alina NELEGA

  • Recomandă articolul
Scriitoare și autoare dramatică (termen pe care-l preferă celui de dramaturg) care-și montează în mod curent propriile texte, Alina Nelega este, în prezent, în același timp profesor univ. dr. la Universitatea de Arte (UAT) din Tîrgu-Mureș (unde a fondat un masterat de Scriere dramatică, ajuns la a cincea promoţie) și director artistic al Companiei „Liviu Rebreanu“ a Teatrului Naţional din localitate. Îna – inte de a face parte din conducerea unei instituţii publice de spectacol, Alina Nelega a lucrat mult pe scena independentă, iar festivalul iniţiat de ea, la Tîrgu-Mureș, în anii ’90, dramaFest, dedicat textului nou de teatru, a avut un impact major asupra dezvoltării dramaturgiei contemporane în România Acest interviu vine în siajul dezbaterii despre Efectele sistemului Bologna asupra școlii românești de teatru și film, o încercare susţinută de a investiga actualul sistem universitar vocaţional, cu punctele lui forte și punctele lui slabe.   În calitate de profesor la o universitate de arte, care ţi se par a fi limitele unui sistem de licenţă de trei ani pentru școlile de teatru? În calitate de director de teatru și artist, observi diferenţe între actori și regizori care au terminat înainte și după implementarea sistemului Bologna în România? Principala problemă […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12885 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }