Ce s-a întîmplat cu America?

Editorial din Observator Cultural Nr. 849

  • Recomandă articolul
Să fi devenit America altfel după alegerile din 8 noiembrie? Lumea să se fi schimbat radical după „noaptea americană“? Aparent, dacă urmărim dezbaterea publică, aici sau aiurea, așa s-ar părea! Dar aparențele înșală! Parafrazînd o cunoscută carte despre alegerile americane din 2004 – What’s the Matter with Kansas? How Conservatives Won the Heart of America de  Thomas Frank –, de fapt, ce s-a întîmplat cu America? Să fi devenit ra­sistă peste noapte? Să fie de vină sărăcia? Un prim răspuns ar putea veni din modul în care internetul influ­ențează campania electorală. Într-un studiu publicat în 2015, Robert Epstein, un cunoscut psiholog american, punea în evidență efectul manipulării de către motoarele de căutare (SEME – search engine manipulation effect), care ar putea influența rezultatul alegerilor, de la cele comerciale la cele politice, într-o manieră perversă. Motoarele de căutare pe internet, de tipul Google, sau reţelele de socializare, pot avea un impact semnificativ asupra alegerilor consumatorilor. Cetățenii-consumatori se informează preluînd automat rezultatele căutării ierarhizate prin intermediul unor algoritmi sofisticați. Or, aceste ierarhii, consideră Epstein în studiul său, nu sînt neutre, ba chiar se adaptează preferințelor fiecărui consumator, în cazul nostru, elector. Pe baza unui experiment realizat pe trei grupe de subiecți, Epstein […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.