Cind cultura iese pe piata

  • Recomandă articolul
Urmarim de-a lungul anului, mai cu invidie, mai cu resemnare, tot felul de tirguri cu nume apetisante: expozitii auto, tirguri de job-uri, tirguri de frumusete (e vorba de produse cosmetice, nu va ginditi la altceva), tirguri de oferte turistice sau de noutati informatice. Tot felul de domenii lucrative si la moda pe linga care cultura stim noi ce figura face. Si totusi lucrurile nu stau chiar asa. Tirgul International de Carte BOOKAREST are deja o traditie bine consolidata, se desfasoara de ani buni la fiecare inceput de vara in centrul Bucurestiului, la doi pasi de Universitate, intr-o cladire draga noua, cea a Teatrului National. Pe linga dimensiunea economica pe care cu siguranta o are un tirg de carte de o asemenea amploare si despre care sint mai in masura sa vorbesca editorii si distribuitorii, Tirgul BOOKAREST suplineste o lipsa dureroasa de care sufera cultura romana postdecembrista, si anume mondenitatea intelectuala. In general ducem lipsa de intilniri, colocvii, simpozioane, intelectualii din Romania se intilnesc greu si rar si asta se vede. Lipsesc polemicile serioase, dialogurile coerente, comunicarea sufera. Timp de citeva zile insa, cultura isi arata fata ei placuta, antrenanta, optimista si asta gratie acestui tirg de carte si acestor minunati […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }