Comunicarea politica mediatizata – teorie si analiza
- 07-09-2004
- Nr. 237
-
Mona MOLDOVEANU
- ARTICOLE
- 0 Comentarii
Patrick Lecomte Comunicare, televiziune, democratie Traducere de Otilia Calindere, Editura Tritonic, Colectia „Media.Comunicare“, Bucuresti, 2004, 114 p. Cartea lui Patrick Lecomte (profesor la Institutul de Studii Politice si cercetator la Centrul de Politologie din Lyon) – Comunicare, televiziune, democratie – tradusa in limba romana de Otilia Calindere si ingrijita de Valentina Pricopie este una dintre aparitiile noi de la Editura Tritonic. Comunicarea este analizata in aceasta lucrare din trei puncte de vedere: al relatiei cu societatea, cu media si cu politicul. Astfel, conceptul fundamental care sta la baza cartii este cel de comunicare politica mediatizata. Lucrarea este structurata in jurul celor trei etape pe care le-am amintit. Cele trei mari capitole sint intitulate: Comunicare si legatura sociala, Comunicare si conexiune mediatica si Comunicare si reprezentare politica. O definitie data democratiei de catre Le Monde evidentiaza faptul ca aceasta „presupune a merge spre altii, a discuta, a-si asigura timp pentru reflectie si a imparti responsabilitatea deciziei“ (p. 9). Conform unui sondaj de opinie realizat in Franta in anii 1991 de SOFRES (Societatea franceza de sondaje de opinie), mai mult de 60% dintre cei intervievati au afirmat ca, desi institutiile statului functioneaza bine, „democratia este bolnava“ (p.8). Plecind de la rezultatele acestui […]