CULTURA POPULARA/CULTURA DE MASA
- 28-10-2003
- Nr. 192
-
Observator Cultural
- ÎN DEZBATERE
- 0 Comentarii
Paginile care urmeaza se ocupa – teoretic si prin citeva aplicatii – de formele tot mai diverse si mai influente ale asa-numitei „culturi populare“ sau „cultura de masa“ sau „de consum“ sau „triviala“ (calificativ folosit in spatiul german). Din ce in ce mai interesanta pentru exploratorii epocii postmoderne, care – se stie – si-au facut program din interferenta formelor artistice „inalte“ cu cele „populare“, ba chiar au si pledat pentru abolirea distinctiei, „cultura populara“ a devenit materie preferata de cercetare in zilele noastre. Preferata de asa-numitele „studii culturale“, foarte… populare in spatiul universitar occidental, cu mai recente contributii si la noi. La Facultatea de limbi si literaturi straine a Universitatii Bucuresti exista – bunaoara – „module“ de studii culturale britanice si – respectiv – americane. (Nu in ultimul rind, e de reamintit ca Observatorul cultural a promovat sistematic atare directie de cercetare si sintagma ca atare in presa intelectuala de la noi.) Acum – un set de texte provenite din seminarele de studii culturale americane sustinute la Universitatea Bucuresti de Cosana NICOLAE, careia ii si multumim pentru sprijinul acordat la alcatuirea grupajului…