CULTURA POPULARA/CULTURA DE MASA

  • Recomandă articolul
Paginile care urmeaza se ocupa – teoretic si prin citeva aplicatii – de formele tot mai diverse si mai influente ale asa-numitei „culturi populare“ sau „cultura de masa“ sau „de consum“ sau „triviala“ (calificativ folosit in spatiul german). Din ce in ce mai interesanta pentru exploratorii epocii postmoderne, care – se stie – si-au facut program din interferenta formelor artistice „inalte“ cu cele „populare“, ba chiar au si pledat pentru abolirea distinctiei, „cultura populara“ a devenit materie preferata de cercetare in zilele noastre. Preferata de asa-numitele „studii culturale“, foarte… populare in spatiul universitar occidental, cu mai recente contributii si la noi. La Facultatea de limbi si literaturi straine a Universitatii Bucuresti exista – bunaoara – „module“ de studii culturale britanice si – respectiv – americane. (Nu in ultimul rind, e de reamintit ca Observatorul cultural a promovat sistematic atare directie de cercetare si sintagma ca atare in presa intelectuala de la noi.) Acum – un set de texte provenite din seminarele de studii culturale americane sustinute la Universitatea Bucuresti de Cosana NICOLAE, careia ii si multumim pentru sprijinul acordat la alcatuirea grupajului…
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }