Cum ocupi o bienală

  • Recomandă articolul
Zece performeri, 106 creații/ momente din istoria celei mai mari bienale de artă din lume, un spațiu gol, pereți albi și o podea gri. Săptămîna aceasta –, pe 1 iunie, pentru marele public se deschide la Veneția a 55-a ediție La Biennale. Pentru prima dată în istoria participării românești, pavilionul național (artiști: Alexandra Pirici și Manuel Pelmuș; curator: Raluca Voinea) găzduiește o acțiune continuă, o serie de enactement-uri ale unor lucrări de artă, instalații, sculpturi, intervenții într-o retrospectivă imaterială, dar profund corporală a istoriei centenare a evenimentului venețian.   An Immaterial Retrospective of the Venice Biennale „coboară“ la scară umană un trecut artistic amestecat: bienala ca supremă manifestare a hegemoniilor culturale și a imposibilei democrații creative, ca „piață“ de afirmare artistică, însă una impredictibilă, ca hartă a geopoliticilor de moment, ca spațiu al protestelor (din 1968 sau împotriva dictaturii lui Augusto Pinochet)… Ce pune anul acesta în discuție pavilionul românesc sînt economia obiectuală a creației artistice, fascinația ei pentru concret și monumental, într-o lume în care economia propriu-zisă e dependentă de însăși dinamica și precaritatea forței de muncă   Artiști de performance venind din lumea dansului, Alexandra Pirici și Manuel Pelmuș lucrează amîndoi de ceva timp în zone legate de […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }