Cum ocupi o bienală
- 31-05-2013
- Nr. 675
-
Iulia POPOVICI
- EVENIMENT
- 0 Comentarii
Zece performeri, 106 creații/ momente din istoria celei mai mari bienale de artă din lume, un spațiu gol, pereți albi și o podea gri. Săptămîna aceasta –, pe 1 iunie, pentru marele public se deschide la Veneția a 55-a ediție La Biennale. Pentru prima dată în istoria participării românești, pavilionul național (artiști: Alexandra Pirici și Manuel Pelmuș; curator: Raluca Voinea) găzduiește o acțiune continuă, o serie de enactement-uri ale unor lucrări de artă, instalații, sculpturi, intervenții într-o retrospectivă imaterială, dar profund corporală a istoriei centenare a evenimentului venețian. An Immaterial Retrospective of the Venice Biennale „coboară“ la scară umană un trecut artistic amestecat: bienala ca supremă manifestare a hegemoniilor culturale și a imposibilei democrații creative, ca „piață“ de afirmare artistică, însă una impredictibilă, ca hartă a geopoliticilor de moment, ca spațiu al protestelor (din 1968 sau împotriva dictaturii lui Augusto Pinochet)… Ce pune anul acesta în discuție pavilionul românesc sînt economia obiectuală a creației artistice, fascinația ei pentru concret și monumental, într-o lume în care economia propriu-zisă e dependentă de însăși dinamica și precaritatea forței de muncă Artiști de performance venind din lumea dansului, Alexandra Pirici și Manuel Pelmuș lucrează amîndoi de ceva timp în zone legate de […]