Despre „literar“ si „non-literar“

  • Recomandă articolul
Cel mai recent numar al excelentei reviste didactice Perspective (2/2004) are in prim-plan un dosar despre raportul dintre literar si non-literar in ora de limba si literatura romana, pornind de la problema schimbarii de „paradigma disciplinara“: „Numraul de fata pune in dialog literarul si non-literarul; intentia este aceea de a desena mai precis aria unei problematici pe care programele si manualele o schiteaza doar si a carei abordare efectiva trece integral in seama profesorului“. Semneaza eseuri avizate si „la tema“ Liviu Papadima – Cintarul de texte (si alte greutati), Elena Dragos – Discurs literar/discurs nonliterar (publicitar) in lectura pragmatica si Alina Pamfil – Cintarul de texte (si alte greutati). Multe lucruri interesante si consistente sint de retinut si cu privire la sectiunea „practica“ a revistei (Experiente) – de exemplu, texte precum Abordarea didactica a jurnalului de Gabriela Medan, Reclama – o fereastra spre lectura de Maria Butuliga sau Non-literarul – experienta vietii cotidiene de Diana Achim. Relevante sint, de asemenea, „punctele de vedere“ incisive semnate de Lenuta Sfirlea si Elena Carstocea (Cu testare… fara testare! Despre criteriile de evaluare la limba si literatura romana Clasa a VIII-a), Florentina Leucutia (Proba orala la limba si literatura romana in cadrul examenului de […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }