Ecouri la Festivalul „George Enescu“

  • Recomandă articolul
Romania libera In Romania libera de joi 25 septembrie Dumitru Avakian – comentator consecvent al manifestarilor din cadrul actualei editii a Festivalului „Enescu“ – semneaza un articol „bilantier“, foarte pozitiv pe ansamblu (Ultimele acorduri, primele concluzii). Citam pe larg: „Bucurestiul a fost pe intregul parcurs al festivalului o veritabila capitala internationala a muzicii aflata sub semnul creatiei lui George Enescu, dominata de spiritul muzicii sale. Excelenta s-a dovedit a fi initiativa conducerii actualei editii; […] Dirijorul Cristian Mandeal a condus realizarea Simfoniei a II-a Renasterea de Gustav Mahler […]. Soliste au fost soprana Leontina Vaduva, mai putin acomodata cu spiritul muzicii de traditie germana, austriaca, si mezzosoprana Danielle Denschlag, cea care a sustinut rolul Sfinxului in spectacolul cu tragedia lirica enesciana Oedipe. Impresionanta s-a dovedit a fi realizarea Simfoniei concertante pentru violoncel si orchestra de George Enescu, lucrare implinita cu participarea solistica a minunatului muzician lituanian David Geringas; valoarea cu totul speciala a acestei lucrari, locul ei aparte in literatura concertanta europeana a secolului XX, faptul ca aceasta a fost apreciata, a fost cintata cu un secol in urma de insusi Pablo Casals, intrind in repertoriul curent al acestuia, ma fac sa insist – nu o fac pentru prima oara […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }