Eminescu in epoca sa

  • Recomandă articolul
Iulian COSTACHE Eminescu. Negocierea unei imagini. Constructia unui canon, emergenta unui mit Editura Cartea Romaneasca, Colectia „Critica si Istorie literara“, Bucuresti, 2008, 368 p. In mod vizibil, exista in studiile neencomiastice despre Eminescu din ultimii sapte-opt ani o deplasare a interesului catre receptarea/imaginea/mitizarea autorului si situarea acestuia in relatie cu crizele politice, culturale, mentalitare ale modernitatii europene. Exista, apoi, o fervoare a actualizarii: avem nevoie – s-a clamat – de o noua imagine a poetului national, adaptata sensibilitatii si imperativelor timpului nostru. Intr-un fel, nu atit opera eminesciana s-a aflat in prim-planul receptarii critice, cit imaginea eminesciana. Traim, doar, intr-o epoca in care identitatii substantiale i-a luat locul imaginea. Iar daca Eminescu ne e, parca, tot mai departe, de imaginea lui inca nu ne-am despartit… Se vorbeste insistent de o criza a receptarii lui Eminescu in scoli si universitati, dar si despre o criza epistemologica a eminescologiei. E adevarat, pe linga noile interpretari (de la Ilina Gregori si George Gana la Caius Dobrescu), ultimii ani au adus si citeva remarcabile sinteze documentare, cum ar fi culegerea Detractorii lui Eminescu a lui Al. Dobrescu sau cele sapte volume din Corpusul receptarii critice a operei lui M. Eminescu de I. Oprisan si […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }