Festivalul International de Literatura de la Berlin

Public pentru scriitori

  • Recomandă articolul
In 1990, cind am ajuns pentru prima oara in Statele Unite, la International Writing Program din Iowa, unde am fost impreuna cu Mircea Cartarescu, am auzit prima data despre „moartea literaturii“: o tema deja infirmata la acea ora, dar care mi-a schimbat radical felul cum am gindit ulterior locul literaturii in lumea de azi. Brusc, am inceput sa percep epoca „vidului“, a divertismentului, a literaturii-marketing, a publicitatii dominatoare etc., adevaratul aer al timpului meu. Nu, literatura nu murise (m-au consolat prietenii mei scriitori care traiau de ceva vreme in Occident), doar ca ea se mutase spre universitati unde multi dintre creatorii ei predau creative writing. Nimeni nu se mai dadea peste cap ca sa cumpere o carte, best-seller-urile asteptau linistite in rafturile unor librarii incintatoare, in trenuri se citeau thriller-e, abandonate pentru calatorii urmatori, iar in case nu prea mai existau biblioteci, ci doar citeva carti de sfaturi, astfel incit sa nu faci in viata un singur pas neprotejat. Emisiuni literare nu dibuiam pe canalele de televiziune americane, si chiar in Franta (voi descoperi peste zece ani), tara cu bune programe de sustinere literara, ele sint tot mai impinse spre miezul noptii.1 Bovarismul scriitorului, obisnuit din comunism sa aiba cititori […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }