FILM

  • Recomandă articolul
´´´´ Aaltra (Belgia-Franta, 92’) de Benoit Delepine. Boom european fara precedent pe ecranele romanesti: dupa O logodna foarte lunga, Visatorii si Priveste-ma!, iata acest belgo-franco-wallon film cu titlu misterios, prea neobisnuit insa in excelenta lui, pentru a fi prizat de marile jurii sau de providentialele cindva Cahiers du cinéma, care s-a facut ca nu-l vede pe lista premierelor pariziene din octombrie trecut. Intr-o formula de lucru calchiata parca dupa tandemul Agnès Jaoui – Jean-Pierre Bacri de la Priveste-ma!, Benoit Delepine (regizor, coscenarist, interpret) se asociaza cu Gustave Kervern (coscenarist-interpret) si formeaza un cuplu ambulatoriu, un fel de Stan si Bran intr-un road-movie pe carucioare pentru handicapati, din Franta pina in Finlanda. Aici cei doi autori debutanti il intilnesc in persoana pe inspiratorul lor, celebrul cineast Aki Kaurismaki. Dar exista si o filiatie secreta: umbrele in bizara simbioza ale lui Bresson si Tati. ´´´ Masacrul din Texas (The Texas Chainsaw Massacre, SUA, 90’) de Marcus Nispel. Nici un fel de tematica nu subclaseaza prin ea insasi un film, nici coborirea in oroarea umana absoluta. Nu ne sperie prea tare nici specularea efectelor de gen de catre regizorul socotit un geniu al videoclipurilor, debutant in lungmetraj cu acest remake dupa un horror […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }