„Filmul romanesc si-a rezolvat un complex cultural“

  • Recomandă articolul
Ai transmis unui cotidian din tara ca nu-ti vine sa crezi ce s-a-ntimplat, cu La Palme d’Or pentru filmul romanesc. Acum ti-ai revenit, crezi in ce s-a-ntimplat? Cred, dar a inceput sa-mi fie frica de viitor. Prin ce s-a-ntimplat la editia a 60-a a acestui festival, filmul romanesc si-a rezolvat un complex, acela de a nu fi obtinut niciodata La Palme d’Or pentru lungmetraje. Un complex cultural cum sint si altele, cum e lipsa unui Nobel pentru literatura, de exemplu. Or, odata invins un asemenea complex, depinde ce urmeaza. Apropo de Nobel, imagineaza-ti ca la Cannes, la ceremonia de dupa acordarea premiilor, l-am intilnit pe laureatul Nobelului pentru literatura, Orhan Pamuk, si l-am intrebat ce i-a placut mai mult in filmul romanesc din fruntea Palmaresului. „Modul de a povesti, atit de esentializat, atit de economic…“, mi-a raspuns. Aceasta ar fi cheia succesului lui Cristian Mungiu? E mai mult si decit „un thriller social“ din epoca ceausista despre avorturile interzise. Constructia filmului de autor al lui Mungiu – lucru care trebuie subliniat, regizorul fiind cel care si-a si scris filmul, cu tot ce se-ntelege prin scenariu –, linia povestirii are vigoarea, simplitatea si directetea unui desen de sculptor, cum mi-am permis […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }