„In America, teatrul a devenit un fel de muzeu“. Dialog cu Doug WRIGHT

  • Recomandă articolul
Doug Wright e pentru a treia oara in Romania; cind a venit prima data, la premiera Marchizului de Sade, nu cunostea, practic, pe nimeni. Dupa workshop-ul din vara trecuta, parte a proiectului ARTE al Teatrului Odeon, a inceput sa aiba prieteni la Bucuresti. Premiera cu Sint propria mea sotie, povestea teatrala a unui travestit german traversind „pe tocuri“ nazismul si comunismul, cu care a cistigat, in 2004, Premiul Pulitzer pentru dramaturgie, montata tot la Odeon, tot de Beatrice Rancea, l-a adus din nou aici. De ce? Printre altele, fiindca pentru aceasta, pentru noi, celebritate din alta lume, Romania e tara in care teatrul conteaza inca. Cit e factologie pura si cit imaginatie dramaturgica in Sint propria mea sotie? Piesa in sine se bazeaza pe fapte reale, dar textul nu e scris verbatim (transcriere cuvint cu cuvint, tehnica utilizata frecvent in docudrama americana, n.r.). Nu e o reproducere literala a conversatiei noastre. Parte din piesa provine direct din inregistrarile noastre, dar alteori am recreat scene, din memorie, sau am refacut dramatic momente despre care ea doar a pomenit. Uneori imi iau libertati scriitoricesti. Destul de departe de metoda Annei Deavere Smith, de pilda. Exact. Anna e foarte scrupuloasa in a folosi, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }