Intre politic si cotidian. Insemnari dupa festival

  • Recomandă articolul
Cea de-a 52-a editie a Festivalului International al Filmului de la Berlin (6-17 februarie) s-a desfasurat anul acesta sub motto-ul: „Acceptarea diversitatii“. Aproximativ 500 000 de spectatori au vizionat cele 389 de filme din 80 de tari care au fost prezentate in sectiunile traditionale ale Berlinalei (Programul principal, Forum si Panorama), cit si in noua sectiune, Perspective ale cinematografiei germane, introdusa anul acesta la propunerea noului director, Dieter Kosslick. Aceasta initiativa trebuie vazuta in contextul incercarilor de a reimpulsiona cinematografia germana, care de citiva ani se afla intr-o grava faza de stagnare. Asta, in pofida unor investitii majore in industria cinematografica. Sub directoratul lui Moritz de Hadeln s-a pus un accent mai mare pe filmele europene, neglijindu-se oarecum cinematografia autohtona. Noul director a anuntat ca si-a propus si doreste sa contribuie la destinderea relatiilor dintre arta cinematografica si producatori, respectiv intre potentialul economic al industriei cinematografice si pretentiile estetice ale creatorilor. Faptul ca festivalul s-a deschis cu un film german, intitulat Heaven (Cerul), realizat de Tom Tykwer, iar in competitie s-au aflat inca trei filme germane reprezinta o dovada ca declaratiile programatice ale noului director nu sint vorbe goale. Alegerea celor 23 de filme pentru competitie (din Franta, Marea Britanie, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }