Literaturen, Le Monde des livres , Le Nouvel Observateur, Lire

  • Recomandă articolul
– Jurnalele germane ale lui Samuel Beckett Sub mottoul „100 de ani Beckett“, numarul din aprilie 2006 al revistei Literaturen cuprinde o ampla evaluare critica a operei cunoscutului scriitor si laureat al Premiului Nobel. Articolele, scrise de Daniel Kehlmann si Thomas Macho, tintesc sa puna in lumina o latura mai putin cercetata a autorului lui Asteptindu-l pe Godot, anume creatia in proza si experimentele in domeniul filmului si televiziunii. Proza lui Beckett, in special ciclul de trei romane Molloy, Malone moare, Nenumitul dezvaluie in Beckett un excelent „umorist si poet al degradarii umane“, al batrinetii, decrepitudinii, singuratatii in fata mortii. Cu toate acestea, paradoxal, personajele sale nu cedeaza nici o clipa, merg mai departe, hotarite sa traiasca si sa caute pina la capat. Ca si teatrul, proza lui Beckett este dominata de incercarea de reducere a experientei umane la esential si arhetipal, incercare ce se reflecta nu in ultimul rind la nivelul stilului si al compozitiei prozelor sale, pina la renuntarea, in ultimele volume, chiar si la umor. Descoperirea asa-numitelor Jurnale germane din 1936-1937 ale lui Samuel Beckett echivaleaza cu un fel de pictorial turn in exegeza acestui autor, revelind preocuparea lui constanta, concretizata mai tirziu in filme, teatru radiofonic […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }