LUMINITA, MON AMOUR – CUM SE FACE SUCCESUL LITERAR

  • Recomandă articolul
Citim pe site-ul Editurii Polirom ca, la numai citeva luni de la aparitie, romanul lui Cezar Paul-Badescu, Luminita, mon amour, si-a epuizat de curind primul tiraj. Putine romane contemporane se bucura de un asemenea succes de public, asa incit e cum nu se poate mai legitim sa ne intrebam care e secretul acestei reusite. Aduce autorul ceva in plus fata de ceilalti prozatori tineri, publicati in colectia „Ego.Proza“ a Editurii Polirom sau in colectiile similare ale celorlalte edituri, care sint ingredientele care fac dintr-o carte cu unele merite, dar fara sclipirile capodoperei, un succes pe piata de carte romaneasca? Parte din popularitatea romanului vine din ambiguitatea dintre viata (biografie) si literatura (fictiune), element care constituie scheletul dur pe care se plaseaza istoriile cuplului, ele in sine miezul propriu-zis al cartii. Cartea e, in acelasi timp, un bun prilej de a rediscuta concepte-cheie ale teoriei literare: autenticitatea, distinctia intre literar si non-literar s.a. Si, in fine, un prilej de a ne intreba daca moralitatea unui text literar e totuna cu moralitatea noastra cea de toate zilele. Iata citeva dintre punctele sensibile pe care vi le propune spre dezbatere revista Observator cultural.
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }