„Mă încăpăţînez să cred că binomul gazetărie-poezie este unul funcţional“

un interviu cu Lucian Vasilescu

  • Recomandă articolul
După cele cinci volume atît de personale de versuri (Evenimentul zilei, Ingineria poemului de dragoste, Sanatoriul de boli discrete, Spirt. Muzeul întîmplărilor de ceară, aproape. atît de departe) şi un confort 2 îmbunătăţit (în colaborare cu Ioan Es. Pop), în 2010 Lucian Vasilescu şi-a reunit opera poetică în două volume apărute la Editura Vinea. Poetul, ca şi gazetarul, au coexistat, poate prea discret, într-un binom care a ţinut în viaţă visul de a scrie literatură. La 16 ani de la debut, autorul poate spune liniştit şi senin că a pus pe roate un Institut de Poezie Legală:   „Ca printr-un ochean, prin fundul paharului lumea-mi apare mai aproape, mai mare. Îmi port nemurirea la cingătoare. În raniţă – bastonul de mareşal.   Sînt cel mai bun poet din acest spital“.   Cartea de muncă, aţi mărturisit, este „probabil cea mai groasă carte a mea de pînă acum“. În curtea Institutului de Poezie Legală, Lucian Vasilescu intră scandalos, sumbru, imprevizibil (cîteva dintre etichetele aplicate de-a lungul timpului) cu Evenimentul zilei, un debut deloc conformist. Cum de aţi ales să debutaţi cu un „scenariu“ atît de atipic, la limita dintre cotidian şi biografic? În 1993, aşteptam deja de vreo doi ani să-mi […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }