Maigret, un comisar de moda veche

  • Recomandă articolul
Georges SIMENON Maigret se teme Traducere de Nicolae Constantinescu Editura Polirom, Colectia „Maigret“, Iasi, 2004, 216 p. Paradoxul pe care l-au remarcat multi la Georges Simenon este, in linii mari, urmatorul: cum a putut un om cu o viata atit de aventuroasa, atit de plina de evenimente, sa creeze un personaj, la prima vedere, atit de apatic. In jurul scriitorului, de la a carui nastere s-au implinit anul trecut o suta de ani, s-a creat o adevarata legenda. Aventura cu Josephine Baker, interviul luat lui Trotki, acuzele de colaborationism care l-au si determinat, de altfel, sa emigreze sint doar citeva dintre subiectele care fac deliciul biografilor. In schimb, comisarul Maigret este destul de lipsit de spectaculozitate, in comparatie cu Hercule Poirot sau cu Sherlock Holmes. Desigur, aceasta trasatura poate fi intentionata, insa, la Maigret, este mai mult decit atit. El pare ca incearca sa inteleaga suspectii, in sensul uman al cuvintului, pare ca le intelege motivele si ii compatimeste pentru faptul ca au ajuns la crima. In aceasta privinta, este o mare diferenta fata de un Poirot, care este cinic si nemilos. Actiunea cartii Maigret a peur (1953) nu se desfasoara la Paris, ca de obicei, ci la Fontenay, unde […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }