Maniheist si fara tensiune

  • Recomandă articolul
Filmul lui Radu Gabrea are la baza romanul omonim al lui Eginald Schlattner, unul dintre putinii sasi ramasi in Romania, devenit pastor la 45 de ani intr-o biserica aproape goala, biserica a umbrelor si scriitor la 65. Romanul a fost publicat in 1998 si a deschis o trilogie din care mai fac parte Minusile rosii si Pianul din ceata. Daca nostalgia si memoria sint cuvinte-cheie pentru roman, in filmul lui Gabrea ele sint articulate sensibil in cimpul magnetic dintre doua epoci, interbelicul cu note belle époque si perioada celui de-al Doilea Razboi Mondial. Regizorul construieste filmul in jurul unui cvartet adolescentin, liceenii Felix Goldschmidt (David Zimmerschied), Gisela Glückseling (Alicja Bachleda-Curus), al carei tata poseda si unicul cinematograf din localitate, aristocrata Alfa Sigrid Binder (Iona Teodora Iacob), obsedata de o moarte prematura, si ambitiosul Hans Adolf Bediner (Axel Moustache) – fiul cosarului, minat de un puternic complex de inferioritate. Intreg filmul este construit pe baza unei retrospective, regizorul bucleaza scena initiala revenind cu o scurta coda care inchide filmul si cu citeva decupaje-medalion care alcatuiesc un album al amintirilor. Fagarasul anilor ’40, un Fagaras al amintirilor, apare idilizat, pe de-a-ntregul paradisiac, cum o si afirma replica amuzat-bonoma a unui localnic, precizind […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }