„Marcile vorbesc despre noi insine“ (I). Interviu cu Alfred DUMITRESCU

  • Recomandă articolul
L-am citit mai intii in revista Dilema, unde se remarca prin discursul sau nou, optimist si uneori de-a dreptul voios. L-am descoperit si in revista Avantaje, unde inaugura la inceputul anilor ’90 discursul pe teme psihologice, adresat in special femeilor, un discurs liber, onest si, intre anumite limite, popular. Alfred Dumitrescu a fost una dintre vocile Psihologului in noua cetate de dupa Revolutie, care aveau rolul de a-i ajuta si pe ceilalti sa vorbeasca despre ei insisi si de a construi sensuri si coerente acolo unde ai fi zis ca acestea nu exista. In anii din urma, Alfred Dumitrescu s-a specializat in cercetarea de piata si intermediaza practic, prin firma sa, legatura dintre diverse companii si cumparatorii de produse sau utilizatorii de anumite servicii. In plus, ii incurajeaza implicit pe acestia din urma sa-si constientizeze propriile alegeri si obisnuinte de consum, sa se familiarizeze cu fenomenul publicitar. Este si aceasta o cale de a re-scrie istoria psihologiei in Romania. Diletantismul inceputurilor revolutionare nu se mai potriveste acum Sinteti cunoscut in primul rind din scris. Se crease la un moment dat o adevarata moda. Exista un numar mic de psihologi care erau solicitati sa isi dea cu parerea in diverse contexte. […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }