„Marcile vorbesc despre noi insine“ (II). Interviu cu Alfred Dumitrescu

  • Recomandă articolul
Cum sa obtii altceva decit o Dacie 1300 din 1988 In urma studiilor de piata pe care le-ati realizat, care ar fi concluziile pe care le-ati tras in legatura cu evolutia pietei romanesti de consum? Ati facut cumva o cercetare separata in acest sens? Termenul de cercetare pluteste inca si el in foarte multe ambiguitati. Cercetarea de piata este un demers intotdeauna comandat si implica multe costuri, care sint obligatoriu mari. De aceea, in absenta unei comenzi si in contextul in care vrei sa ai rezultate performante, nu te apuci de cercetari de piata. Pentru asa ceva e nevoie de o selectie eficienta a repondentilor, fie ca e vorba de focus group-uri, fie ca e vorba de interviuri. Cercetarea ta va fi eficienta atunci cind intrebarile pe care le pui au sens si daca oamenii carora le adresezi aceste intrebari sint intr-adevar cei de care ai nevoie ca sa obtii raspunsurile. Daca intrebi pe cine nu trebuie, nu ai ce face cu raspunsurile. Tot procesul acesta e foarte costisitor si e realizat de agentii specializate in recrutare. Am trecut, bineinteles, si prin faza aceea care se cheama in house research, care presupune sa aduni zece oameni, prieteni, rude sau cunoscuti, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }