Mediile virtuale de promovare a culturii
- 26-11-2002
- Nr. 144
-
Remus CERNEA
- ÎN DEZBATERE
- 0 Comentarii
Moto: „Omenirea cititoare se imparte in pasionati ai lecturii virtuale si virtuali ai lecturii la veioza. Avantaj computer!“ Tudor OCTAVIAN Despre avantajele directe si imediate ale editarii in format electronic s-a vorbit destul de mult: costuri de editare mult mai mici ce au ca rezultanta produse culturale foarte ieftine sau chiar gratuite, public potential mai mare, interactivitate, atractivitate, facilitati de cautare in text, ritm de editare a cartilor mult mai rapid, implicatii pozitive de natura ecologica pe termen mediu si lung s.a.m.d. Un alt avantaj important, asupra caruia s-a insistat mai putin, este apropierea lumii culturale fata de lumea noilor tehnologii. Practic, posibilitatile de promovare a culturii in format electronic, multimedia (care sa contina text, filme, muzica, fotografii etc.), cresc exponential in functie de dezvoltarea industriei IT&C. Puntile care se intind astfel pot avea implicatii deosebite, intuibile astazi daca observam apetitul deosebit al tinerelor generatii pentru utilizarea calculatorului. Acum aproape trei ani, de cind si-a inceput activitatea editoriala, Societatea Culturala Noesis si-a propus sa contribuie la promovarea culturii pe Internet si sa impuna conceptul de e-culture in web-ul romanesc. Sigur ca multa lume a ridicat din umeri atunci cind am lansat prima carte din Romania editata pentru MS Reader (un […]