MOBILIER MEDIEVAL. Maestrii ebenisti ai barocului italian (I)

  • Recomandă articolul
Italia preia din nou rolul de leader in propunerea si promovarea stilului baroc, nascut in Roma pontificala, Curia romana dorind astfel sa-si reafirme puterea dupa furtuna Reformei. Stilul nu va intirzia sa depaseasca Orasul Etern pentru a patrunde in palatele Medicilor si ale altor mari familii cu ascendenta aristocratica sau patriciana. Curind va fi acceptat si de alte tari europene, Germania si Tarile de Jos mai intii, Franta si Anglia mai apoi. Secolul al XVII-lea gaseste in Italia o societate dornica de lux in habitat si vestimentatie, in eticheta si privilegii, o societate marcata de preponderenta spaniola inceputa in 1559 si durind mai bine de un secol si jumatate. Fizionomia oraselor se modifica nu numai prin constructiile religioase patronate de papi apartinind celor mai de seama familii ale vremii (Barberini, Borghese, Pamphili), prin fintini si piete, dar in egala masura prin splendide resedinte civile. Ele adopta o noua schema arhitecturala, cu fatade impozante, un mare salon central si o galerie ce se deruleaza in jurul unei curti interioare. Cei trei mari artizani ai barocului italian au fost Bernini, preferatul suveranilor pontifi, Borromini, cel care a tins spre o perfectiune artistica inaccesibila, ambii activind la Roma si Guarini, cu rol precumpanitor […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }