Mult zgomot pentru nimic

  • Recomandă articolul
Ionut CHIVA 69 Prefata de Mircea Martin, Editura Polirom, Colectia „Ego-proza“, Iasi, 2004, 186 p. In ultima vreme, pierdem tot mai mult semnificatia conceptului de „generatie“, inlocuit de cel de „promotie“. E adevarat ca intre ele exista o evidenta relatie de incluziune: o generatie poate incorpora mai multe promotii. Regresul calitativ e implicit si chestionarea lipsei unei noi generatii literare, astazi, ramine inca valabila. De la generatia ’80 incoace, am tot avut promotii literare, ultima fiind cea douamiista sau „milenarista“, cum i s-a mai spus. Judecind dupa experienta literara anterioara, pattern-ul generationist se repeta la circa 20 de ani, de cele mai multe ori, dupa logica de tip „revolutionar“ a curentelor care vin si pleaca: sa negam norma artistica deja existenta si sa impunem o alta, diferita, noua, mai buna etc. Daca ar fi sa credem cu religiozitate in ciclicitatea acestui fenomen, astazi, promotia 2000 ar trebui sa fie o generatie. Motivele pentru care nu este (inca) tin de o alta discutie, mult mai ampla. Refuz sa identific promotia 2000 cu grupul fracturist, desi multi dintre reprezentantii ei au trecut prin experienta cenacliera de la Fracturi. Citiva dintre cei mai valorosi au depasit constructiv aceasta faza, si-au format o identitate […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }