MUZEELE LUMII. Umbra lui Kandinsky şi secesiunea müncheneză

  • Recomandă articolul
Cea mai amplă retrospectivă Kandinsky din ultimele decenii – Absolut. Abstrakt – se derulează între octombrie 2008 şi ianuarie 2010 pe axa München-Paris-New York. Din aprilie pînă în august, ea va putea fi vizitată la Centrul „Georges Pompidou“, urmînd a fi translocată apoi la Guggenheim Museum. Pînă pe 22 februarie însă, expoziţia mai este disponibilă, în structurarea iniţială şi în acelaşi loc, la Städtische Galerie im Lenbachhaus. Apare ca firească înlănţuirea celor trei instituţii muzeale, întrucît ele sînt depozitare ale celor mai mari colecţii din opera complexă, vastă a faimosului artist rus.   La München, spre exemplu, se află aproape toate stampele – alături de uleiuri timpurii, acuarele – sau picturile cu înrîuriri bavareze pe aşa-numita verre églomisé. Interesantă este punerea în scenă a expoziţiei. Pictura a fost separată de lucrările grafice şi „îngropată“ în proximitatea Vilei Lenbach, într-un spaţiu anex metroului. Decorul acesteia – simplu, rece, din beton cenuşiu – a fost menit să pună în valoare tocmai vitalitatea cromatică, în timp ce geometria liberă a compartimentării are un corespondent în matematismul abstract al lucrărilor din perioada Bauhaus. Pînzele au o succesiune bine controlată cronologic, fiind acompaniate de generoase texte de sală trilingve. Prin contrast, opera grafică este plasată […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }