O chestiune de principiu

  • Recomandă articolul
Un lucru e sigur: cartea lui Cezar Paul-Badescu, Luminita, mon amour (Polirom, 2006), se citeste pe nerasuflate si are priza la cititori si, probabil, acestia din urma vor fi in masura sa judece la final. Pentru cei care se invirt in lumea literara si care-l cunosc, desigur, pe autor, ca si pe fosta sotie – Luminita, in carte –, romanul e un scandal, care polarizeaza receptarile, in functie de amicitii si interese. Opiniile extreme in aceasta controversa ne reintorc la teoria literara si la definitiile/conditiile de existenta ale literaturii: s-a spus, pe de o parte, ca Luminita, mon amour nu este literatura, iar, pe de alta, ca am avea de-a face cu una dintre cele mai bune carti de proza romaneasca din 2006. Ne confruntam, de-a valma, dintr-odata, cu intrebari vechi legate de statutul literaturii si valorile estetice. Unde oare mai situam frontiera dintre literatura si non-fictiune sau cit de mult iti da dreptul „stiinta“ scrisului sa faci din literatura locul unei rafuieli, al unei exhibari flagrante a intimitatii? Sint citeva dintre problemele ridicate de aceasta carte. Cezar Paul-Badescu a scris o carte „nuda“, ne-literara, demitizanta si foarte cinica – sa nu uit umorul la fel de cinic (in planul […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.