O schimbare de generaţie

  • Recomandă articolul
Ce se întîmplă atunci cînd generaţia de artişti „responsabilă“ pentru construcţia sistemului independent de teatru şi dans din, să zicem, Ungaria ajunge să se simtă excedată de efortul de a ţine în continuare în picioare acest sistem? Ce se întîmplă atunci cînd următoarea generaţie, beneficiara nu doar a statutului public al artei performative independente, pentru care s-au zbătut predecesorii ei, ci şi a reţelei de spaţii, de formare profesională, de networking şi coproducţie puse pe picioare în ultimii 20 de ani, decide să meargă pe alt drum, unde nu e nici o bătălie de purtat? dunaPart 3 – showcase budapestan (2-8 martie) care a reunit, pentru prima dată, producţii şi de teatru, şi de dans (deşi faptul e destul de comun în România, nu la fel se întîmplă în Ungaria, acest festival reunind dunaPart-ul coregrafic şi showcase-ul de teatru organizat de secţia Maghiară a Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru, în premieră, acum doi ani) – a fost, dincolo de posibilitatea de a vedea o paletă foarte diversă de spectacole, ocazia de a urmări în direct modul de agregare al schimbărilor generaţionale de pe scena independentă locală. În producţiile de dans, tendinţa e evidentă (selecţia a cuprins aproape exclusiv artişti […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }