O soluţie pentru învăţămîntul românesc: educaţia vocaţională

  • Recomandă articolul
Nu cred că o reformă a învăţămîntului românesc mai este posibilă. Dacă prin reformă se înţelege o schimbare similară cu vreuna (oricare) dintre modificările făcute legilor învăţămîntului de la Revoluţie încoace… Este nevoie de o schimbare de paradigmă – cu alte cuvinte, demolarea completă a ruinelor învăţămîntului românesc actual şi întemeierea unuia nou, pe baze reale şi cu „materialul“ pe care-l avem în dotare. Nu putem ieşi altfel din criza profundă în care ne tot adîncim pe zi – de şcoală – ce trece. Iar această schimbare de paradigmă înseamnă renunţarea la învăţămîntul de îndobitocire în masă şi trecerea la educaţia vocaţională, mai exact generală + vocaţională. Ce reprezintă aceasta? Pentru a fi cît mai clari, să o luăm pas cu pas. 1. Ciclul primar Este ciclul de bază, însăşi fundaţia ciclurilor care vor urma şi care sînt la fel de importante. Aici educaţia o numim generală, pentru că se învaţă în general a scrie şi a citi, a aduna şi a scădea, apoi a înmulţi şi a împărţi etc. Toţi copiii trebuie să parcurgă aceşti primi paşi, dar asta trebuie ei să fie: primi paşi, parcurşi cu răbdare şi înţelegere. Sincer, nu este nevoie de rapoarte şi proporţii la […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12885 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }