Obiecte si atitudini

  • Recomandă articolul
Ajuns la redactie, mi-am aruncat o „lentila“ peste textul Adinei. Vazindu-l, am hotarit sa incep astfel: „M-am dus la Bookarest inca de miercuri, prima zi de tirg, cu colega mea de redactie, Adina.“ – Obiectualizarea cartii in 2005, cartea nu mai este ce a fost pe vremuri – un obiect adesea urit, dar rivnit pentru ca rar. in 2005, cartea a devenit un obiect de consum, aratos, seducator. Astazi, nu numele autorului este primul care atrage cititorul, de pe suprafata indiferenta a copertei si deasupra unui titlu indiferent. Coperta si titlul fac impreuna cu ochiul unui cititor care ramine sa descopere si, poate, sa uite, mai tirziu, numele autorului. Asa stind lucrurile, piata editoriala se imparte in doua: edituri care tin la obiectul carte si edituri care nu tin la el. Din prima categorie, edituri ca EST, Idea, Humanitas, Polirom, Anastasia, intr-o anumita masura Paralela 45, Pandora M, All s-au integrat societatii spectacolului. Pe de alta parte, exista o editura care, cu buna stiinta, deruteaza cititorul: Antet. Aici, Spinoza sta alaturi de Garaudy si Hannah Arendt, de titluri gen Marile conjuratii mondiale. Cartile arata jalnic. Ce vrea sa ne spuna editura Antet? Ca mizeaza pe faptul ca multi cititori prosti […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }