Octombrie, ultimul bal

  • Recomandă articolul
E aproape o traditie cu sfintenie respectata in fiecare an sa strimbi din nas, sa critici si sa rabufnesti impotriva traditionalului Festival National de Teatru. Critica, e adevarat, e un semn de vitalitate. Doua lucruri au marcat definitiv editia din 2004 a FNT – apropierea campaniei electorale, tradusa printr-o trista penurie de fonduri, si schimbarea selectionerului unic, care va fi pina in 2006 criticul Ion Parhon. Lipsa banilor s-a simtit in egala masura in numarul mic de productii invitate si in cel, la fel de redus, al invitatilor, iar transferul puterii de decizie s-a vazut cu mare claritate in structura programului FNT. Insa nu cantitatea face calitatea si nici vina pentru imaginea in oglinda a stagiunii trecute nu e a celui care face nominalizarile. Anul acesta, criteriile de alegere au fost suficient de evidente pentru a fi discutate. Ion Parhon a preferat o forma acceptabila de compromis intre criteriul reprezentativitatii (teritoriale si al tendintelor artistice) si cel al performantei (asupra coplesitoarei majoritati a spectacolelor invitate a existat un consens critic al valorii), mergind pe ceea ce s-ar putea numi mainstream-ul teatral romanesc al momentului, fara a se hazarda in teritorii controversate si nici in punctele nodale ale placilor tectonice in […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }