Orizont

  • Recomandă articolul
Pe Harold Brown, distinsul tehnician al Arhivei britanice de filme – onorat mai tîrziu pentru întreaga activitate cu importantul Premiu „Jean Mitry“ –, l-am cunoscut în 1968, la un seminar internaţional al Federaţiei Internaţionale a Arhivelor de Film, dedicat identificării peliculelor realizate în primii ani ai cinematografiei; de la el am învăţat nu numai „secretele“ acestei specializări arhivistice, ci şi ţinuta demnă şi demnă de tot respectul a unui gentleman cinematecar. Pe Jacques Ledoux, jovialul director al Cine­matecii Regale din Bruxelles, l-am cunoscut mai îndeaproape în 1973, atunci cînd, la invitaţia sa, după întîlnirea de la Bucureşti, făceam un stagiu de specializare la sediul respectabilei instituţii, pe care reuşise să o impună în lumea cinematecilor. De la aceş­tia doi şi de la alţi oameni de arhivă cinematografică păstrez o amintire de neşters, fie că au fost Henri Langlois, Maria Adriana Prolo şi, din generaţia care le-a urmat, Wolfgang Klaue, Michelle Aubert, Fredy Buache, Mirtyl Fryda, Paulo Cerchi Usai, Gianluca Farinelli, oamenii care şi-au legat numele de cinematecile/muzeele de cinema/arhivele de filme din Paris, Torino, Londra, Berlin, Lausanne, Gemona, Bologna. De la aceştia, colegi de profesie cu care am colaborat sau pe care i‑am consultat, cărora le-am solicitat ajutorul profesional sau […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12887 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }