Paradoxurile muzicii pop/rock/folk româneşti din anii comunismului

  • Recomandă articolul
România comunistă în care mi-am petrecut copilăria, adolescenţa şi tinereţea a fost, în multe privinţe, o lume stranie, a paradoxurilor de tot felul. Dacă astăzi sînt cunoscut, mai curînd, ca traducător, exeget şi editor al operelor lui Shakespeare, la vîrsta adolescenţei, în undergroundul bucureştean de la începutul anilor ’70, eram cunoscut drept un asiduu frecventator şi comentator al fenomenelor pop, rock, folk din sălile de concert şi cluburile bucureştene. Premiul pentru cel mai bun cititor şi corespondent al Paginii Top pe anul 1973, acordat de revista Săptămîna culturală, îmi oferea aura unui mic erou cultural printre colegii (şi, mai ales, colegele) de liceu, cu atît mai mult cu cît, din această ipostază, organizam recitaluri de muzică folk în sala de festivităţi a Liceului „Ion Neculce“ din Capitală, avîndu-i ca invitaţi pe Mircea Florian, Nicu Vladimir, Mihail Diaconescu (poetul şi regizorul Anghel Mora), Vali Sterian şi Carmen Cula, îmi dădeam cu părerea în cadrul emisiunii Clubul invitaţilor de pe Radio România III (ca invitat al lui Aurel Gherghel) sau îl ajutam pe Florin Silviu-Ursu­lescu, împreună cu alţi „tineri furioşi“, la organizarea Galelor anuale ale revistei Săptămîna culturală, desfăşurate la Sala Palatului.   Din articolul „Muzica rock românească“ postat pe Wikipedia aflăm, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.