Politicul, artisticul şi comunitatea

  • Recomandă articolul
Cel mai important eveniment dedicat textului naţional (de data asta, exclusiv contemporane), Festivalul Dramaturgiei Româneşti (FDR) a fost precedat, a coincis şi este urmat de o lungă serie de alte festivaluri, unde nu s-ar spune că Festivalul Internaţional de Teatrul pentru Copii şi Tineret „Luceafărul“ de la Iaşi (FITCT), desfăşurat între 5 şi 10 octombrie şi organizat de Teatrul „Luceafărul“ din capitala Moldovei, n-a avut parte numai de spectacole pentru cei mici. O premieră ieşeană recentă a marcat debutul unui nou jucător la bursa teatrului independent: compania FaPT, care şi-a lansat proiectul „RezidentArt“, odată cu 4×4 al Alexandrei Badea, găzduit de un spaţiu neconvenţional, Baia Turcească. Între timp, la capătul celălalt al ţării, spaţiul „neconvenţional“ al Casei Studenţilor devenea, în cadrul FDR, ţinta acţiunilor teatral-comunitare ale Tanga Project.   În dramaturgia contemporană, din România, ca şi de aiurea, există două soiuri de piese: cele care au şi cele care sînt (dincolo de interpretarea moralei din „Predica de pe munte“ din Evanghelia după Luca, 6, opoziţia dintre „a fi“ şi „a avea“ e fundamentul confruntării dintre cele două sisteme sociale care au marcat gîndirea politico-economic a ultimelor două secole, socialismul şi capitalismul). Textele care au sînt cele care, avînd (tot ce […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }