Post-scriptum

  • Recomandă articolul
Deşi eseul Tovarăşa Ana – Paradoxul Pauker: antisemitism şi comunism îşi anunţa tema chiar prin titlu şi subtitlu, comentariile unor cititori, pe site-ul revistei Observator cultural, au arătat, nu cu totul surprinzător, persistenţa unor regretabile confuzii. Rămîn sceptic în privinţa şanselor de a clarifica ceea ce deja era clar pentru cine voia să citească atent textul publicat în Observator cultural (nr. 714 & 715/2014), dar repet, totuşi: – Autorul nu urmărea nicidecum scopul de a o „reabilita“ pe „Tovarăşa Ana“, şi nici n-ar fi izbutit asemenea dubioasă performanţă, ci doar să evidenţieze felul în care antisemitismul românesc şi cel sovietic au „conlucrat“ în biografia militantei, de la începutul pînă la sfîrşitul spectaculoasei ei biografii – reflecţii prilejuite de creşterea antisemitismului global astăzi. – Numărul relativ redus de comunişti evrei în România nu este contrazis de cazurile, nici ele prea numeroase, ale evreilor care au trecut în URSS în perioada legionară şi „după iunie 1940“. Ar trebui scrutate, din nou, cauzele unei astfel de peregrinări, nu doar bizarele efecte… Cunosc situaţia din propria mea familie. Cînd tatăl meu, contabil la Fabrica de zahăr din Iţcani-Suceava, a fost oprit de legionari la poartă şi împiedicat, alături de toţi ceilalţi funcţionari evrei, să […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.