„Profesorii“ de circumstanta

  • Recomandă articolul
Titularizarea incompetentelor Rezultatele recentului concurs de titularizare pe post a profesorilor din invatamintul preuniversitar, organizat de Ministerul Educatiei si Cercetarii in colaborare cu Universitatea Bucuresti, au stirnit, se pare, insatisfactia tuturor: atit a profesorilor candidati si a reprezentantilor ministerului, cit si a cadrelor didactice – universitari si preuniversitari – care au corectat lucrarile, unii nemultumiti de notele foarte mici obtinute, ceilalti de „calitatea“ submediocra a majoritatii tezelor. Cum am facut parte din echipa de corectori de la Facultatea de Litere, am avut prilejul sa vad cum gindesc si cum scriu unii dintre cei care ii invata (sau ar trebui sa ii invete) pe copiii nostri sa citeasca, sa se exprime si, nu in ultimul rind, sa gindeasca. Din cele peste 600 de lucrari adunate din toate judetele tarii, procentul celor cu note cuprinse intre 7 si 9,80 nu depaseste 15-20%, majoritatea notelor obtinute situindu-se intre 5 si 7, in vreme ce sub 5 – nota minima pentru titularizare – s-au plasat alti 15-20% dintre candidati. Trebuie spus ca cele mai bune rezultate s-au inregistrat la Bucuresti, aici obtinindu-se si majoritatea notelor mari. Profesorii candidati au avut de rezolvat trei tipuri distincte de subiecte: sa realizeze un eseu despre comediile lui […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }