Programe deschise, elastice

  • Recomandă articolul
Carmen MUSAT: Stimati invitati, va multumim ca ati acceptat „provocarea“ noastra. Ne-am gindit sa realizam aceasta dezbatere pentru ca aparitia manualelor alternative de limba si literatura romana, la clasa a X-a, cel putin, ne-a luat pe toti prin surprindere: nu ne-am asteptat la un numar atit de mare! Oricum, e foarte bine ca exista manuale alternative, dar sa vedem cit de bine este ca ele sint treisprezece la numar. Ne-am gindit sa invitam si autori de manuale, si autori ai programelor de liceu, unii dintre dumneavoastra aflindu-va aici in dubla sau chiar tripla ipostaza. Pentru a ordona discutia noastra, va propunem trei teme mari: in primul rind, noua programa, obiectivele ei si punctele care o diferentiaza de cea anterioara; apoi metodologiile si formulele de predare a limbii si literaturii romane la liceu; si, desigur, canonul literar, selectia autorilor, in ce masura ei fac sau nu parte din canon, in ce masura textele selectate sint cele cunoscute de toata lumea sau s-a incercat o iesire din sablonul care a functionat ani de zile. De buna seama, vorbind despre toate aceste lucruri, ne intereseaza citi dintre elevii care invata literatura romana pe aceste manuale vor avea mai tirziu capacitatea de a citi […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }