SFada cu literatura. „Casă de piatră“ ca semnal mineral

  • Recomandă articolul
Autorul bicefal Dănuţ Ungureanu – Marian Truţă intră în geometria neeuclidiană a literaturii cu punctul Vegetal (Nemira, 2014) şi cu dreapta descrisă de acesta şi punctul de-acum, romanul Mineral. Vă veţi da imediat seama că spaţiul imaginarului auctorial se extinde peste ambiţia – măruntă şi generalizată în ziua de azi – de a scrie o trilogie care să tîrască, ori, după caz, să lanseze în zbor personaje şi conflicte din primul volum către următoarele. Nu, Dănuţ Ungureanu – Marian Truţă subînţelege o supra-poveste cărţilor sale, una care lasă ce se întâmplă în Vegetal doar acolo, fără urmare (doar cu o referinţă…) în Mineral şi, putem presupune urmând dreapta „desemnată“, una care va lăsa ce se întâmplă în Mineral fără continuare. Supra-poveste sugerată din poveşti scrise, para-naraţiune şi meta-discurs, iată ce ne aduc spre înţelegere cei doi scriitori care se completează, fuzionează chiar, pînă la a deveni un autor. Despre ce va fi vorba în Mineral veţi afla imediat, pe cont propriu. Partea din Mineral care ţine de supra-poveste am voie să v-o dezvălui: având în centru umanul şi umanitatea puse sub întrebările unor situaţii de criză, răspunsurile sunt găsite într-o transcendenţă care foloseşte pentru a se defini imanenţa regnurilor. În […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12890 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }