Sinteza, ca plagiat: cazul Laura Stanciu

  • Recomandă articolul
Laura Stanciu şi-a făcut deja un nume printre tinerii istorici de la noi. Se numără printre fericiţii membri ai „noului val“, şcolit după 1989, care au avut, la timp, şansa unei cariere universitare. A beneficiat de burse în străinătate, s-a mişcat destul de mult prin arhive şi biblioteci, e harnică la publicat şi bine plasată în structurile de conducere ale Universităţii „1 Decembrie“ din Alba Iulia. E un fel de wonder girl a acelei instituţii academice, asta şi fiindcă face parte din prima promoţie formată acolo. Cercetările şi le-a canalizat de la început spre secolul al XVIII-lea, evoluînd mai ales în perimetrul istoriei culturii. Petru Maior a fost o vreme ţinta ei predilectă – i-a şi dedicat o masivă teză de doctorat –, după care s-a concentrat pe sondarea vocabularului iluminist, a dezbaterilor de idei prilejuite de unirea Bisericii româneşti din Ardeal cu cea romană, dar şi pe editarea de documente ecleziastice. Oarecum firesc, după toate aceste incursiuni de-a lungul şi de-a latul Veacului Luminilor (mai mult sau mai puţin convingătoare), Laurei Stanciu i-a surîs ideea realizării sintezei. Şi ce sinteză! Iluminism central european. Şcoala Ardeleană (Editura Mega, 2010) e cartea născută din ambiţia ei de a impune o nouă […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.