Societatea spectacolului şi sfîrşitul ei autentic

  • Recomandă articolul
Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu, ediţia a XVI-a n 2000 de participanţi din 70 de ţări n 354 de evenimente, 176 de spectacole, 50 de spaţii de joc n Buget: aproximativ 6 milioane de euro, din care două treimi, bani privaţi   Cînd participi, fie şi pentru cîteva zile, la un festival de teatru de mărimea celui de la Sibiu (al treilea din Europa, după datele oferite de organizatori), nu poţi să nu remarci că nu e vorba de artă doar ca formă de cunoaştere, ci de un întreg sistem politic al artei. Teatrul e un cadru politic. Elementele sale, fie că le numim instituţii, reguli de compunere şi de ierarhizare, tehnici (în sensul grecesc de techne, arta ca meşteşug, ca producţie de artefacte), relaţii, poziţii de putere, suveranităţi şi marginalităţi, nu pot fi judecate doar în raport cu intenţia lor (sau a creatorilor lor, aşa cum am face-o dacă am privi limitat „operele“), ci în acest context larg, în acest cadru pe care l-am numit politic. Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu, ajuns la a XVI-a ediţie (28 mai-7 iunie 2009) se petrece într-un polis (într-o cetate-comunitate, Hermannstadt) şi construieşte identitatea cetăţenilor săi. Acest fapt e […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }