STIL. Stilul rococo in Germania

  • Recomandă articolul
Epoca a marilor spirite provenite din clasa de mijloc, Goethe, Schiller, Bach, Mozart, Haydn, secolul al XVIII-lea reprezinta, totodata, pentru spatiul german, si epoca in care aristocratia, in tot ceea ce avea ea mai reprezentativ, tinde spre un lux si un rafinament fara precedent. Cei peste 1800 de suverani, care imparteau un areal ce nu depasea 2000 km2, doreau, fiecare, sa dea propriilor curti splendoare si fast, renume si pompa, inconjurindu-se de un anturaj cosmopolit, vorbitor de limba franceza. Cu siguranta, la un moment dat, cea mai somptuoasa curte, era cea de la Postdam, a regelui Prusiei, Frederic al II-lea, iar peste toate, trona resedinta imperiala de la Viena. Influenta franceza nu se regaseste numai in limba inaltei societati germane, ci si in arta. Intocmai ca si la sfirsitul epocii baroce, Parisul serveste drept model. Printii germani isi comanda aici mobilierul decorat cu bronzuri, pentru salile de aparat, dar fondeaza si ateliere, la curtile proprii, unele sub conducerea unor maestri francezi. Curtea electorului de Bavaria, de la München, era reprezentativa pentru gustul Germaniei sudice. „Primul-arhitect“ a fost numit Joseph Effner in 1724, care era puternic influentat de scoala franceza a lui Boulle si Cressent. El introduce marchetaria reprezentind scene cu […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }