Sylvain Creuzevault sau „teatrul ca scandal permanent“

  • Recomandă articolul
Am descoperit in urma cu un an, in cadrul Festivalului de Toamna parizian, o tinara companie si un foarte tinar regizor, Sylvain Creuzevault, cu „banda“ sa de amici si colegi de generatie, Compania „d’Orès et déjà“. Tineretea e, fara indoiala, un criteriu ce se uzeaza repede; mai trist, e un alibi care nu fereste intotdeauna de clisee, de rutina prea usor instalata. Ma incapatinez sa cred, insa, ca revelatia pe care am avut-o la Atelierele Berthier, un soi de anexa „experimentala“ a Teatrului Odéon de l’Europe, departe de marmura si aurul de la sediu, depaseste socul unei simple intilniri. Desigur, trupa cucerea prin energia, prin farmecul sau juvenil irezistibil, dar, odata „furia“ inceputurilor trecuta, ce ramine in spectacolele care vor veni? De buna seama, aceeasi incapatinata cautare de cai noi, un regizor plin de originalitate, deja in posesia unui arsenal artistic bine definit. I-am regasit recent in regiunea pariziana pe regizor si pe mai toti „complicii“ sai intr-un spectacol fait maison, o improvizatie colectiva imbinind grotescul si fiorul tragic, gustul pentru violenta si „scandal“ ca pozitie estetica a revoltei permanente, temperata aici de cadrul domestic al dramei, si, in ciuda unor pierderi de substanta, am recunoscut scinteia de viata, de […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }