T-SHIRT. Vocea Fortunei

Tehnici ale spiritualului în arta secolului 21

  • Recomandă articolul
Nu mai ţin minte ce făceam în 2006, dar în mod sigur am ratat Stranger than Fiction, ca foarte mulţi cinefili, presupun, din moment ce nu am auzit despre acest titlu pînă ieri seară. Filmul are toate datele unei capodopere minore, ce va rămîne ascunsă în pliurile istoriei, reapărînd în momente semnificative celor care pot folosi de materia sa diafan complexă. Nouă ani după premieră, probabil că e un astfel de moment, cel puţin pentru mine. Hai să vedem dacă nu şi pentru dumneavoastră.  Harold Crick e un agent al fiscului american, imaginat de scenarist într-un mod fericit caricatural, adică simplist, dar credibil datorită dimensiunii comice a caracterului. El e un fel de savant (în sensul patologic al termenului), fiind capabil să rezolve instantaneu operaţiuni aritmetice complicate, să numere fără a obosi obiecte şi gesturi pe care le întîlneşte sau pe care le face, dar neputînd să iasă din rutina solitară a unei vieţi dedicate muncii de auditor. Este evident că Harold va suferi o schimbare radicală de traiectorie prin întîlnirea cu o femeie, numai că de data aceasta lucrurile nu se vor întîmpla, ci vor fi generate de voinţa lui Dumnezeu. Pe bune.  Dumnezeu este Emma Thompson, a cărei […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }