TEATRU. Gheorghe Visu sau farmecul discret al talentului

  • Recomandă articolul
De la parabola cu cod de localizare istorica din piesa Petru la aceea definita prin personajul antic Oedip sau in povestirile filozofice „recuperate“ in Regele si cadavrul, Vlad Zografi s-a impus printr-un discurs epurat de ingredientele cotidianului, chiar daca teatrul sau a fost perceput de la inceput ca profund actual. Viitorul e maculatura, noua sa piesa (noua pe scena pentru ca in volum a aparut in urma cu vreo 4 ani) socheaza tocmai prin acest aport de realitate de care nu-l credeam in stare pe autorul captivat de metafizica. Radicalizat pina la slogan, verbul sau da acum glas unei indignari „cetatenesti“ care in celelalte piese era ceva mai disimulata si vag directionata. S-ar putea crede ca autorul s-a saturat sa fie subtil si manierat si ca, mizind pe mijloacele directe, eficiente ale teatrului, vrea sa se faca mai bine auzit de la inaltimea scenei, unde cuvintele dobindesc o forta atit de puternica. Sa ne spuna, de pilda, daca mai era nevoie, cit de artificial si de meschin traim, ce false devin uneori modelele de import precum Fundatia din piesa sa, cu tot angrenajul mondeno-comportamental, ce sufocanta birocratie ne invadeaza existenta calculata in indici numerici, ce perspectiva fantomatica avem intr-o schema […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }