TEATRU. Hai sa ne prostim impreuna!

Arca lui Noe

  • Recomandă articolul
Actorii de film nu sint, in mod obligatoriu, si actori (buni) de teatru (desi ar putea parea ca ordinea profesionalizarii e inversa). Iar explicatia nu vine din considerente legate de diferenta intre tipul de joc si modul de constructie narativa a filmului versus teatru, si nici macar din calitatea memoriei si cantitatea de text ce trebuie memorat. Diferenta sta, pur si simplu, in ceea ce as numi capacitatea unui actor de a se prosti pe scena. Sa detaliez: in timp ce povestilor exemplare li se prohoduia, incet-incet, sfirsitul, iar Teoria Critica le daduse chiar la tiparit ferparele, cinematograful, in secolul lui de existenta, devenea din ce in ce mai mult, in componenta-i hollywoodian-comerciala, dar nu exclusiv, o arta a marilor naratiuni; in timp ce pe Charlemagne intelectualii francezi de stinga il dadeau jos de pe cal, cinematograful se pregatea sa-i scrie omagiul pe pelicula, iar citeva decenii mai tirziu, cind Ahile si calciiul lui, Patrocle, fusesera de mult deconstruiti antimitizant de catre alti intelectuali, care, insa, nu-si mai permiteau sa se numeasca de stinga, cineiubitorii dadeau navala sa vada ultimul hit despre Troia. Altfel spus, in cea mai vizibila componenta a sa, filmul zilelor noastre (ca si cel al zilelor […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }