TEATRU. Teatrul implicarii

  • Recomandă articolul
Teatrul „Fani Tardini“ din Galati A saptea kafana de Dumitru Crudu, Mihai Fusu, Nicoleta Esinencu Regia: Alexandru Berceanu Scenografia: Ina Isbasescu Coregrafia: Marius Manole Cu: Ioana Citta Baciu, Crina Stoica, Carmen Albu, Oana Preda Gheorghe, Cristina Uja, Ana Maria Ciucanu, Corina Constantinide, Svetlana Friptu, Cristian Gheorghe, Aureliu Batca, Gheorghe V. Gheorghe, Cristian Gheorghe „Teatrul este o forma de cunoastere; ar trebui si ar putea sa fie si un mijloc de a transforma societatea.“ Augusto Boal Cind, in 1974, Augusto Boal scria Theatre of the Oppressed, accentua modalitatea esentiala de a folosi teatrul, instituind un activism cultural. Rolul teatrului era in viziunea sa unul fundamental social si necesar constient de cele mai stringente mutatii, o radicala luare de pozitie, care se confunda cu responsabilizarea civica. Desi sint putine spectacolele romanesti cu un impact social puternic articulat, desi sintem inca tributari culturii inalte si miturilor de orice tip, se poate totusi sesiza o directie a plierii pe subiecte care sondeaza realitatea din multiple perspective. Se contureaza pregnant un teatru al cotidianului ca tematica, stilistica si mod de asumare, un teatru puternic ancorat in imediat, care recurge la reactivitatea nemediata. E simptomatica tendinta unui numar din ce in ce mai mare de regizori […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }